Menu Søg

Ledige stillinger

Foto: Hans Ole Madsen

Kurator og formidler til kunsthallen Gl. Holtegaard

Er du i dit es, når du arbejder sammen med kunstnere? Formår du at omsætte vilde ideer til udstilling og oplevelse? Kan du formidle kunsten og (barok-) historien i et appellerende og præcist sprog? Og har du lyst til at tage ansvar i et lille og velfungerende kollegialt fællesskab? Så er du måske Gl. Holtegaards nye kurator og formidler.

OM STILLINGEN

Du får ansvaret for:

  • – Udstillingstilrettelæggelse og -produktion fra start til slut: Fra første idé til fundraising over budgetstyring, realisering og evaluering. Du indgår i kunsthallens kuratorteam, som allerede består af en kurator og direktøren. De fleste udstillinger, som du får ansvar for, finder sted i barokhaven, mens enkelte finder sted i hovedhuset.
  • – Nyt formidlingsprojekt om barokhaven: I tekst, lyd og billeder skal du varetage havens barokfortælling, som skal implementeres på flere platforme; web, folder, app, podwalk o.a.
  • – Koordinering og projektledelse af et nyt, større haveprojekt med løbende tiltag over de kommende tre år; etablering af såkaldte sociale haver, en labyrint udarbejdet af en landskabsarkitekt, etablering af konkurrence om overdækket scene i haven, samt evt. udarbejdelse af andre delprojekter.

 

KVALIFIKATIONER

Vi forestiller os, at du:

  • – Har en kandidatgrad i kunsthistorie, moderne kultur e.l.
  • – Har indgående viden om og interesse for samtidens følsomme diskussioner og samtidskunsten nationalt og internationalt, men også om kunsthistorien fra 1600-tallet og frem til i dag.
  • – Har min. 3 års erfaring med produktion og afvikling af udstillinger og arrangementer fra lignende job i kunstverdenen, og gerne med større stedsspecifikke udstillingsprojekter.
  • – Har erfaring med at samarbejde med kunstnere og kan varetage og balancere både kunstneren og institutionens interesser.
  • – Har erfaring med at samarbejde med museer og konservatorer i ind- og udland, men også med partnere fra andre fagområder og den kommercielle verden.
  • – Har erfaring med fundraising, udarbejdelse af udstillingsbudgetter og budgetstyring.
  • – Trives med praktiske opgaver og ikke er bange for at tage fat.
  • – Er en stærk og præcis formidler på både dansk og engelsk og har erfaring med tekstproduktion og involverende formidling til alle målgrupper.
  • – Er et organisatorisk talent, har faglig stolthed og sætter en ære i at yde leverancer af høj kvalitet i tæt samspil med det samlede team.
  • – Er god til at samarbejde og kommunikere; har en respektfuld omgangstone og en fin fornemmelse for dine medmennesker og kolleger.
  • – Er fleksibel – også med skæve arbejdstider – og kan bevare et kreativt overblik også i pressede situationer.
  •  

 

OM GL. HOLTEGAARD

Kunsthallen Gl. Holtegaard har til huse i arkitekt Lauritz de Thurahs barokanlæg fra 1756. Kunsthallen viser primært samtidskunst, men historien og det særegne sted spiller en vigtig rolle for udstillingsprofilen. Vi producerer og co-producerer 3-4 ambitiøse udstillinger om året i hovedhus og barokhave. Hertil kommer løbende aktiviteter og events. Fra 2022-25 planlægger Gl. Holtegaard et større haveprojekt, herunder tre danske og internationale udstillingsprojekter, som er finansieret af en række danske fonde.

Institutionen arbejder desuden på et større udviklingsprojekt, som sigter mod at udvide bygningsmassen i respektfuldt samspil med det særegne kulturmiljø på stedet. Gl. Holtegaard har et lille udstillingsteam, som arbejder tæt sammen og løfter i flok. Processerne er effektive og der er kort fra tanke til handling.

Gl. Holtegaard er en selvejende institution med stærke lokale, nationale og internationale samarbejdspartnere.

 

ANSÆTTELSESVILKÅR

Ansættelsen er en nyoprettet stilling på 33 timer om ugen og ønskes besat pr. 1. april 2022. Ansættelsen er begrænset til 3 år og løber frem til 1. april 2025. Ansættelsen vil følge overenskomst mellem Dansk Magisterforening og Kommunernes Landsforening.

 

ANSØGNING, SAMTALE OG KONTAKT 

Ansøgning med CV samt tidligere eksempel på formidlingstekst sendes til mgad@rudersdal.dk senest mandag, 31. januar 2022 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler vil finde sted mandag, 7. februar 2022.

For spørgsmål om stillingen kontakt direktør Maria Gadegaard på mgad@rudersdal.dk eller 2381 1734.

Foto: Rune Johansen